Sidor

fredag 23 november 2012

Sagan om Ringen


Jag och Carolina tittade just på Sagan om de två tornen. Jag gillar Gollum mera och mera hela tiden. Han är så otrevlig att det blir trevligt. Man kan liksom inte känna sig så hemsk efter att ha suttit och tittat på honom ett par timmar. Där finns alla negativa saker man ser hos alla andra och sig själv, men förstärkta så mycket att man inte alls tycker de är farliga i verkliga livet. Efter att den var slut sa Juni att det var den bästa filmen hon har sett. Hon tyckte att de borde skjuta lite mera med pilbågar, för annars dör inte dummisarna. Hon ville klä ut sig till en slemmig dummis. Hon kommer att bli en bra människa, så bra filmsmak som hon har. Nog för att hon borde ha läst böckerna först...
Imorgon är det dags att boka biljetter till The Hobbit. Efter åratal av väntan. Där kom det med en liten överdrift, det är nog bara månader... Min syster påminde mig så vänligt om att hon till födelsedagspresent gav biobiljetter till mig, något jag hade glömt totalt, så nu får hon komma och kolla på Bilbo som springer omkring med massor av dvärgar med mig. Hon vägrade totalt att fara på den föreställningen som börjar 00:12... Jag får väl vänta tills sådär sexton timmar efter det. Jag kommer dessutom garanterat att bli besviken, så höga som mina förväntningar är. Ändå ska jag se den så snabbt som möjligt. Jag gick ändå inte så långt att jag nu, den här natten, kommer att vara i Tennispalatset. Jag tittade istället redan en film här hemma. Fast det skulle ju nog vara roligt att ännu åka iväg till stan och titta alla på bio :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar