Sidor

måndag 26 november 2012

En sak jag är dålig på

Att få saker gjorda. Att göra saker i tid, eller när jag har lovat att göra dem. Som ni märkte klarade jag inte ens av min listas första dag. Omstart från dag två börjar nu!
Idag har jag dessutom ritat världens mest skrämmande bild, jag vet inte vad det är med mig när jag tydligen inte mera kan göra glada och ljusa bilder och annat som kräver att jag är kreativ. Alla grejer jag har lagat i keramiken den senaste tiden är mörka, konstiga och skrämmande. Jag har inte ritat tillräckligt den senaste tiden för att kunna jämföra de bilderna med de jag har gjort, men vad är det liksom som händer? Linda trodde att eftersom mitt liv annars är så bekymmersfritt och glatt så producerar min hjärna av sig själv bara svarta och otrevliga bilder som kommer ut när jag gör något utan att tänka. Jag tror mera att ett av djävulens fladdermöss kom och bet mig och tog makten över mig.
Jag och Linda lärde Ninni att hitta i vår egen huvudstad. Ninni påstod att hon hittar bättre i London. Säkert sant, men vad är det som är fel om man hittar bättre i en av Europas största städer än i sitt eget lands största stad som dessutom finns på tjugo minuters avstånd från ens hus? I alla fall så lyckades vi fixa presenter till alla våra kära vänner som just fyller år, jag fick bråttom till polisstationen för att fixa pass och lyckades tappa bort mig i det skrämmande Esbo. En kilometer från mitt eget hus. Efter det kändes det lite som om jag hade varit orättvis i min mobbning av Ninni... Förlåt mig.
Nu ska jag byta dator och leta upp gamla bilder på mig själv! Det kommer att bli ett läsvärt inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar