Sidor

fredag 2 november 2012

Hakuna matata


Alla de här sångerna, speciellt de två sista, fick oss att fundera på hur snabbt tiden riktigt har gått och hur lite vi har gjort... 

Mamma och pappa for iväg på åttiotalsfest, jag vet inte om jag någonsin har sett något så hemskt, och lämnade mig hemma med alla syskon. Så farligt blev det inte när Antonia, Lina och Hellu kom hit och åt så mycket sushi att vi exploderade och lyssnade på massor av gamla sånger. Vi hade fina planer på att se på film och annat skoj men så slutade det ändå i vårt kök var jag bakade kakor och de lyssnade på filmmusik från gamla disneyfilmer och annan musik från några år tillbaka... Antonia sade att jag alltid bakar kakor när hon är här, det roliga med det är ju att det också är de enda gångerna jag bakar kakor. Nu blev det alltså bottnarna till heaven & hell caken som jag skrev om tidigare. Imorgon ska den bli klar och så får alla som har lust komma hit och äta kaka!
Roligt var det med (ska inte säga mina flickor!) dem och det här är något vi borde göra oftare. Sådär sitta i någons kök och äta sushi och choklad och popcorn och godis och kex... Ungefär som igår när jag jobbade i garderoben på en konsert och fick pengar för att hänga upp lite rockar, äta bullar i en timme och ge ut rockarna igen. Allt tillsammans med Ninni och Vive. Jag lyckas på något sätt ha exakt noll fritid men massor av mer eller mindre roligt program hela tiden, igår var alltså det enda jag gjorde var i skolan, bakade och var garderobsmänniska och med det slösade jag bort femton timmar av den dagen.
Nu ska jag stiga upp härifrån, har en liten treårig klump som sover på min arm och det börjar ta ont i den när jag måste vrida den på ett väldigt konstigt sätt för att kunna skriva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar