Sidor

måndag 5 november 2012

Jag bloggar om min frukost och min söta katt


Medan jag försökte skriva mitt finskaföredrag kom jag på att jag borde ha ett papper någonstans var det står massor om brandbilarnas numreringssystem på finska. Jag började söka, och efter en stund hittade jag det. Det gjorde mitt liv mycket lättare eftersom jag antagligen kan berätta tre minuter om det (inte för att någon kommer att förstå) och bara måste hitta på två minuter till.
Pappret fanns i en låda full med andra papper som jag inte har klarat av att kasta bort. Vad nu sen ett papper med brandbilars nummer har att göra med det vet jag inte, men jag hittade allt möjligt annat fint som gjorde att jag fastnade i den lådan en stund. Bland det som fanns överst fanns mitt lägerpass från Mondo. Inte alls ifyllt eftersom jag tappade det första dagen och hittade det sista, men där fanns ändå till exempel texten till lägersången. Det är den som så vackert finns citerat som rubrik. Längre ner fanns kursboken från den här sommarens fbkläger, den både hjälpte mitt föredrag ännu mer och fick mig att komma ihåg grejer som jag hade glömt. Där fanns kursboken från första fbklägret, var det under rubriken det bästa med den här kursen står ett namn och ett telefonnummer. Baksidan är full med andra namn och telefonnummer. Det var det lägret telefonladdaren blev hemma, och ingen annan hade en likadan.
Lågstadiebetyg, dagisteckningar, några kort... Ojjdå vad tiden har gått snabbt. Eller långsamt, helt hur man ser på saken. Jag tycker inte det var länge sedan jag gick ut sexan. Jag tycker inte heller det var länge sedan jag började skolan. Fyra år sedan vi fick Ågren, inte var det heller länge sedan. Men nu har han ju ändå funnit här i evigheter, jag kommer inte riktigt ihåg hur det var utan honom. Juni har också alltid funnits med, och det att det bara skulle ha varit jag och Carolina kommer jag verkligen inte ihåg.
Haha ska sluta koncentrera mig på att skriva nostalgiska blogginlägg och skriva klart det där om brandbilarnas numrerinssystem nu när jag äntligen hittade det där pappret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar