Sidor

fredag 17 augusti 2012

You have survived the first week of school!

Så sa vår engelskalärare till oss idag... En ganska intressant kommentar för att komma från en lärare. I nästa sekund berättade hon om hur någon av oss faktiskt skulle kunna vara en av hennes gamla elevers barnbarn. Medan hon hoppade omkring och sjöng.
Vi är inte minst längre, några nya ämnen har börjat, timmarna är jobbiga och det känns som om vi skulle ha gått i skolan i många veckor redan. Det mest spännande som har hänt är att jag har lärt mig hur man säger ursäkta och kulspetspenna på tyska. Nästan lika spännande var det när vi testade hur nära man kan stå någon utan att det känns obehagligt och vad man ska göra för att göra ett bra första intryck. Det som jag i alla fall kan berätta är att det inte är en bra idé att hoppa på den du ska göra ett bra intryck på och bita den i näsan. Speciellt inte om du har som mål att starta ett företag med den.
Annars då? Jag har varit i Sello en miljard gånger, sett nya Batman, bakat en kaka. Gjort mina läxor. Så här i början av skolåret är det ännu helt okej att göra dem. Samma sak med att skriva in allt man ska göra i kalendern. Efter några veckor börjar det på något sätt gå sämre och sämre med just de sakerna...
Veckoslutet är helt fullt med program, till exempel ska jag till Högholmen och äta godis. Det antar jag i alla fall att jag gör eftersom det är Fazer som ordnar det. En konfirmation, lite gäster och så blir det dags för andra skolveckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar