Sidor

fredag 24 augusti 2012

Finally friday

Bara för att det var rubriken på ett av dagens inlägg i tre bloggar jag läser måste jag också sätta det. Precis så roligt tyckte jag att det var.
Jag förstår inte varför den hemskaste dagen på hela veckan måste vara på fredagen. Bara jobbiga timmar, språk och andra tråkigheter. Sjuttiofemminuterslektionerna som jag oftast älskar är helt hemska på fredagar. Dagens höjdpunkt var Emmis skämt om att "i Sverige finns det en butik som heter Hollister, i Finland finns det alkohol(l)ister". Det satt vi och skrattade åt en halv rast.
Saken blir ju inte bättre av att det tydligen finns någon som går omkring och stjälar plånböcker i vår skola. Min försvann för ett par dagar sen, jag fick som tur tillbaka den efter att ha missat en halv finskalektion. Idag försvann Ninnis, och före det har det försvunnit några till. Att stjäla plånböcker i en skola är på riktigt en av de saker jag tycker är mest onödiga av allt. Det finns tusentals sätt att fixa pengar på, både ärliga och oärliga, men stjäla plånböcker i sin egen skola? Man blir helt säkert fast, och själv skulle jag ha lite svårt att ens kunna tala med någon som en gång har tagit min plånbok. Fast där nu inte fanns just något. Aldrig i livet att jag skulle bli bättre kompis med den. Det är helt enkelt så fel det bara kan bli.
Ja-a nu ska jag sluta klaga och fortsätta baka kakor. De kommer i alla fall inte att ta slut på Elliots konfirmationsfest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar