Sidor

lördag 25 augusti 2012

Ledsen.

Någon undrade vart alla mina kakor har tagit vägen. De finns kvar, oroa er inte. Igår bakade jag fyra stycken. Jag tänkte fota dem och skriva om dem, men nej, den som skulle ha dem kom och hämtade dem när jag inte var hemma och det betyder alltså att jag inte hann fota dem. Sorgligt men sant. Inte för att det egentligen spelar någon roll, vi ska dit och äta dem imorgon så jag kan faktiskt fota dem då. Nu skulle jag bara ha haft en lagom tråkig stund att blogga om dem. Plus att det inte skulle ha blivit ett tråkigt inlägg utan bilder som jag har varit ganska bra på att skriva den senaste tiden.
Till alla mina stalkers, nu ska ni få en lista på det viktigaste jag har gjort och inte hunnit blogga om. Allt tycks ta massor tid nu för tiden, så jag hinner på riktigt inte blogga mera än ett par snabba inlägg då och då. Inte riktigt som på sommarlovet när det enda jag hade att göra var att fundera på vad jag borde blogga om...

  • På onsdag kväll var det fbkövningar. Springa omkring i slalombacken med nästan-feber. Tillsammans med massor av myggor och annat trevligt. Det var jobbigt, tråkigt och gick dåligt för att ingen kom ihåg hur saker skulle göras efter ett långt sommarlov. Dessutom började det regna. Trots allt det var det allt inte helt hemskt, jag har aldrig ännu varit med om en övning med FBK jag har ångrat att jag har gått på. Skoojskoj med alla wannabebrandmän.
  • Torsdagen lagade jag mat. Det skrev jag redan om. Så satt jag hela kvällen och knöt ett armband. Det som jag började med någon gång på våren. Det är typ tre cm längre nu än vad det var för tre månader sen...
  • Igår tittade jag på en film. Eller tittade och tittade, Juni satt på mitt huvud och ville ha mig och hålla i mammas telefon så hon kunde spela med en hand. Filmen hade jag sett femton gånger redan före det så jag kunde varenda en replik. Jag bakade kakor, om jag får säga det själv så kunde inte Elliot ha valt godare kakor. Till och med jag själv väntar på att få äta dem imorgon!
  • Idag fick jag äntligen sova. Jag vaknade och kunde typ inte tala, jag älskar verkligen att vara förkyld. Ännu också låter min röst ganska spännande. Jag lyckades ta bussen till Emil utan att tappa bort mig och där var jag sedan tills någon gång på eftermiddagen. För att undvika att ni ska måsta läsa varenda en detalj om min kväll här hemma (det mest intressanta är att jag har ätit chips) så slutar jag här och hoppas att ni har en skoj lördag kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar