Sidor

måndag 20 augusti 2012

Städastäda

Igår var det städtalko med scouterna. Jag förstår inte hur winden kan bli så smutsig, det verkar som om vi inte gör annat än städar... Nu har vi i alla fall tvättat fönstren för första gången på säkert 20 år, fixat om och hängt upp lite grejer. Vi hittade gamla foton från åttiotalet med foton på min, Melinas och Vives pappor och massor av andra skoj grejer.  Själv var jag där i bara två timmar (av typ sju) så jag måste inte städa så mycket.
Det var Elins konfirmation som gjorde att jag skippade städningen, så jag satt där och åt kaka och fick nya kompisar medan alla mina kära scoutvänner städade. Borde jag känna mig skyldig? Särskilt eftersom jag kom tillbaka just så där lagom när alla hade börjat se på film... Emil kom också dit och så satt vi där och gjorde ingenting resten av kvällen.
Sådärja. Nu vet ni vad jag har gjort. Inte varit hemma en minut, eller inte så länge att jag har hunnit och orkat blogga. Ikväll ska jag bara förbereda mig mentalt på ännu en skolvecka. Andra skolveckan efter sommarlovet och det skulle gärna redan få bli jullov. Hur kan det kännas som om det redan har varit skola i många månader?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar