Sidor

torsdag 30 augusti 2012

Tandborstar


Just sökte jag efter min tandborste. Den är borta. Vilket jag inte förstår eftersom jag använde den senast idag klockan halv åtta. Jag skte igenom alla badrumsskåp och andra ställen var det skulle kunna finnas tandborstar. Jag hittade inte en enda ny eller en som jag kände igen. Tio stycken som var ingens. Varför är min familj så dålig på att slänga bort gamla tandborstar? Eller vad är det riktigt som bor i vårt hus utan att vi vet om det och använder tio tandborstar?
Sådär på tal om att städa (för det var ju det jag gjorde med våra badrumsskåp...) så var jag för första gången i mitt liv idag med om att Ninni städade något frivilligt. Det var en påse full med godis som fanns i mitt rum. Den hade hon inget emot att städa! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar