Sidor

söndag 2 oktober 2011

Veckoslutet

Fredag
Skola & mopodisco. Om jag inte har fel finns det redan ett inlägg om det.
Lördag
Först for vi till stan med pappa och skulle titta på cyklar. Det gick nu sådär... Jag vill ha en Jopo och pappa vill inte låta mej köpa en. Med tanke på att min gamla cykel var en Jopo är det kanske lite konstigt... Nåja, inte mera om våra familjegräl i bloggen. Det slutade ändå med att vi gjorde massor annat, som att gå till Alessis butik och köpa en nyckelring. Normalt lördagsprogram för mej och pappa alltså. Så for vi till Iso Omena med mamma, hon skulle köpa en klänning. Jag gick till Cubus och tittade lite, och mamma köpte en skjorta till mej. Som jag faktiskt tycker att är fin. Calzzi säger att jag ser  ut som en bonde... Jag tar det som en komplimang. Efter det åt vi och sedan flydde jag till Ninni över natten. Vi åt tortillas och sedan spelade Alias halva natten, så spelade vi också bluff (som jag van nästan varje gång :) och åt upp en godispåse. Kanske allt det här hör till söndagen, jag tittade inte så mycket på klockan. Btw Hellu var också där :)
Söndag
Jag var fortfarande hos Ninni. På morgonen gjorde vi inte så mycket, åt morgonmål ungefär. Ninni väckte hela  huset med sin väckarklocka som hon inte stängde av. Så gick jag och Hellu och Ninni till Ninnis hanoketräningar i bollhallen, Hellu hade fallit i trappan och skadat foten lite på kvällen så det gick inte så snabbt. Jag lämnade cykeln där och så hämtade mamma mej och vi for och hälsade på Famo. Så for jag tillbaka till träningarna, jag och Hellu satt där en timme och sjöng konstiga sånger och tittade på när alla föll och tacklade varandra. Ungefär. Så fyllde vi på Ninnis vattenflaska (jag vet sjukt intressant allt de här...) och så for vi hem till henne. Där bakade vi en superdupermumsig kladdkaka! Det var jättelänge sen jag åt kladdkaka, och nu åt jag kanske lite för mycket... Medan den var i ugnen spelade vi lite Wii, och jag upptäckte flera oanade talanger. Kvällen före hade jag upptäckt blufftalangerna, nu upptäckte jag boxningstalangerna. Jepp, jag har några stycken konstiga talanger. Så skrev vi Ninnis uppsats (jag hjälpte, hon skrev) som var en del av projekt som ska vara inne i morgon. Jag hoppas att jag har det klart i mitt skåp... Efter det var klockan redan mycket, så jag for hem och äta. Fiisu hade lagat en jättegod chokladkaka, jag kunde trots all kladdkaka äta massor och tycka att den var jättegod! Hon börjar verkligen bli bra på att baka. Vem vet, snart kanske hon har en egen blogg var hon skriver om allt hon bakar... SOM ÄR FINARE ÄN MIN! Hon är trots allt bara sju år gammal. Tur det. Då kanske det ännu tar ett tag. Nu ska jag blogga klart, sedan ska jag fixa mina naglar (nejj jag gjorde det aldrig på torsdag...), duscha och så börjar MYTHBUSTERS! Jippii! Undrar vilken myth dom bustar idag :))

Japp, jätteintressant inlägg. Det här är ett normalt veckoslut för mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar