Sidor

torsdag 20 oktober 2011

Hamleys

De efterlängtade inläggen från London kommer snart! Efterlängtade och efterlängtade, jag vet inte ens om någon på allvar läser min blogg... Allt som man ser på statistiken kan ju vara fel. Jag hamnar själv på några bloggar per dag mer eller mindra av misstag. Det måste ju hända andra också? Och min blogg kanske är populär att hamna på av misstag. Jag har kollat att mina egna (och min familjs) sidvisningar inte spåras, så de kan inte heller stå för alla tittar.
Tillbaka till Hamleys. Det är typ den najssigaste butiken jag har varit i. EVER. Jepp, det är en leksaksbutik. Nej, den är verkligen inte meningen för små barn. Ärligt talat (skrivet?) tror jag att de flesta vuxna där har roligare än barnen. Det finns liksom en våning med mjukisdjur, en som heter boys & en girls, en pre-school (okej, den skippade vi...), en som heter typ games&puzzles, en med alltmöjligt konstigt för lite äldre, typ wiispel, playstationspel, lego, annan elektronik o bara allmänt siistiga grejer. Så fanns det en högst upp som hette typ action, där fanns Harry Potter-avdelningen. Skulle kunna resa till London bara för att gå dit igen. Inte för att det skulle vara det enda jag skulle göra... Där fanns trollstavar, kvastar, magiska foton, smycken, saker som finns i filmerna, Hufflepuffs bägare och sånt, The Maradeur Map och en karta över Diagon Alley. Jag skulle ha köpt den, men det var slut :( Stavarna fanns det av två sorter, superduperfina av trä, typ alla i hela filmens stavar. Jag önskar mej Sirius Blacks stav, om nu någon vill ge den åt mej till julklapp. Bellatrix Lestranges skulle inte heller vara så dum.
Jag köpte bara en sak därifrån. Ett par hörlurar som ser ut som volymknappar. Nu tänker ni, WHAAT, det är en leksaksbutik, men nej. Där finns i princip vad som helst som man kan göra på fritiden. Nästan :) Mina nagellackspennor är därifrån, mamma och mina kära systrar köpte dem åt mej när de var där förra året. Säkert den saken som jag någonsin har använt mest som är från en leksaksbutik, haha. Hela girls-avdelningen var typ full med pennor och pyssel och glitter och nagellack och smycken och annat som flickor gillar. Mina pengar skulle ha tagit slut genast om jag skulle ha köpt allt jag skulle ha viljat köpa. Om du är på väg till London, I just say one thing: You never get too old for Hamley's. Så fick ni lite språkkurs också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar