Sidor

tisdag 11 oktober 2011

London

I morgon klockan 18.50 går flyget. Äntligen! Det ska verkligen bli superroligt att fara till London! De allra flesta ska ingenstans eller till lande, många far till Cypern, men jag tycker ändå att London är bästa stället att fara till :) Särskilt som där tydligen ska vara riktigt varmt, 16 grader och sol. Nästan sommar! Haha, men jag har planerat att köpa en mössa och en halsduk där, får nu se hur det går med det... Shoppa vinterkläder i strålande sol och värme går nog inte så bra. Men väderrapporter kan ju ha fel... Vi ska vara på stan och titta på typiska Londongrejer, typ åka med en buss och försöka se så mycket som möjligt. Lägg till en kamera och vi bli japanska turister från Finland! Vi ska gå till Hamleys och titta på leksaker (haha, jo jag är 13 år men det kan vara roligt ändå!). Vi ska gå på the Lion King, som jag tror att kommer vara superbra, i alla fall om man ska tro på Rebecka. Så ska vi fara till något megaköpcentrum och shoppa, och så ska vi fara till Camden Market. Vi bor hos mammas kompis som bor där, så vi får väl lite specialguidning till de bästa restaurangerna och sånt. Det verkar bli ett superhöstlov! Vi kommer hem natten till söndag, och då ska jag genast till FBKs keikkanatt, 24-timmarsövning på svenska. Finska ordet beskriver det på något sätt bättre... Den är tillsammans med några andra FBKn, de flesta finskspråkiga, så efter att ha övat engelska några dagar så får jag tydligen också öva finska. Om jag nu inte bara är med mina svenskspråkiga kompisar från min FBK... Lärarna kommer att bli nöjda, både finskaläraren och engelskaläraren. På måndagen började en ny period, vilket betyder att vi nu också har finska och fysik. Men ingen matta på åtta veckor! Jippii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar