Sidor

söndag 30 oktober 2011

Santa Claus is comiiing to town...

Ja-a, just blir det jul igen. Man ska väl snart börja öva julsånger. Själv har jag gått omkring och sjungit julsånger redan  ett par veckor, sedan Jutins Bibers Mistletoe kom. Julklappar har jag väl också börjat fundera på sådär smått, mina systrar skrev redan önskelistor för vadå, en månad sen? Vi har funderat på julklappar med mina kompisar, om nu någon läser det här så önskar jag mej typ örhängen, kläder, nagellack och andra såna kivoga juttun av er? Så har jag också lite onormala och lite dyra önslemål som jag nog mest önskar mej av min familj. Jag är nu kanske inte alltid så normal, vad ska man förvänta sej av mej och alla mina konstiga hobbyer?
Önskelistan:

  • En blåslampa. Så att jag kan laga fina cupcakes med marängfrosting & alltmöjligt annat fint. Pappa kommer garanterat att köpa en åt mej förr eller senare :)
  • Angrybirds-brädspelet. Menat för typ femåringar men WHO CARES? Att skjuta fåglar på grisar är väl lika kul om man är två som om man är 102?
  • Vandringsskor. Egentligen först till födisen i april, jag kommer nog inte att behöva dem före det. Men nu har äntligen mina fötter slutat växa och JAG SKA HA VADRINGSSKOR. Goodbye obekväma länkkaren & gummistövlar på pråddet på sommarlägret.
  • En muffinsplåt för helt gigantiska amerikanska muffins. Seminormalt men man kan väl inte vara hur konstig som helst? 
  • En visp till glassmaskinen. Om nu ingen annan kan fixa det kanske julgubben kan? För er oinsatta kan jag berätta att den är borttappad.
  • En ny telefon. ZTE blade, tack, snälla tomtar! [KLICK!] Eller nja, helst en iPhone, men never ever att jag får en, så.
  • Kamerasladd. Den är också borta. Till en Olympus Tough tvåtusennågo.
  • En cykel. I princip också födispresent. Den som köper en åt mej, helst en Jopo, får 81 € av mej. Så mycket fick jag för min gamla söndriga cykel på huuto.fi. Det var en superfin gul gammal Jopo från sjuttiotalet men ramen sprack. Voivoi med den saken, jag sålde den.
Så en lista på saker som jag faktiskt inte önskar mej (ta det helt lugnt, jag vill verkligen inte ha dem. Kalla mej onormal om du vill. Om du är vid dina sinnens fulla bruk gör du det redan efter att ha läst några inlägg...)

  • En egen dator. Jag klarar mej utmärkt med de fyra som finns i vårt hus.
  • En systemkamera. Jag skulle aldrig använda den. Dessutom har redan många av mina kompisar såna. Jag skulle bara vara sjukt rädd för att förstöra den. Därför har jag min Olympus Tough som tål i princip vad som helst.
  • iPod, iPad... Jag behöver inte sånt. Vi har redan några i familjen, om jag har en bra telefon (jepp, det här betyder att om jag inte får telefonen vill jag ha en iPod) klarar jag med utan. 
  • Pennor, färger, pyssel... Jag har massormassormassor. Jag behöver faktiskt ett bra lim, men det tänker jag inte vänta till julen på.
  • Andra onödiga saker. Tänk på det du, vad jag tycker att är onödigt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar