Sidor

lördag 22 oktober 2011

Småkusiner

I dag så var vi på "småkusinsträff" någonstans mitt ute i skogen. Jag hade en fin förklaring till var dte var men den var typ en kilometer lång och jag tänkte att ingen är nu ändå SÅ intresserad så jag skrev inte hit den. Det var faktiskt helt roligt! Mina förväntningar var ungefär 0. Lite bättre än så var det :) Där var typ fyra av mina småkusiner tror jag, två kusiner och tre småkusiners kusiner som en av dem går i min parallellklass och en går i scouterna så jag känner dem riktigt bra.
Som sagt, vi var mitt ute i skogen. Vi åt mat och kaka och så ägde jag Oskar (min småkusin) i Corona. Jag är nästan två år yngre än honom, flicka och dessutom så hade han vunnit överlägset över sin kusin (han på min årskurs) några gånger. Så kom lilla jag och vann honom några gånger. Han vann nog också ett par gånger, men det var typ första gången jag spelade det... Oskar var typ en halv meter längre och fyra år äldre än jag mindes honom. Jag skulle inte ha känt igen honom om jag bara skulle ha sett honom på något random ställe. Som ni kanske gissar var det några år sen jag såg mina småkusiner sist... Min lilla småkusin Sofia skulle jag nog ha känt igen lättare. Hon är lika gammal som Fiisu och såg exakt lika ut nu som senast. Hon fixade mitt hår och klängde och hängde och bara allmänt mördade min rygg. Om man inte har några flicksyskon kanske man blir sån... Så min sista lilla småkusin Fredde såg jag senast när han var en liten baby. Ingen chans att jag skulle ha känt igen honom! Så var där ett par typer jag aldrig hade sett förut, har typ ingen aning ännu heller om vad de heter. Så fick man också höra lite vasadialekt, när Kim (min scoutkompis/Oskars kusin) och Oskar pratade med varandra. Låter helt roligt... Särskilt när ingen av dem pratar så alls när de pratar med mej. Man fattar åtminstone vad de säger! I Molpe var det ibland lite svårt att förstå alla konstiga dialekter, så alltid när man hittade någon från Vasa var man bara yes, äntligen någon som jag kan prata normalt med!
Till soppan hade vi någå koknstiga små "bollar" som var krispiga. Antagligen friterade små, små degbollar, men hon som hade lagat maten sade att hon hade hittat dem från skogen. Haha. Så åt inte små barnen mera av dem... Hon sade dessutom att hon läser min blogg, så nu ska jag passa på att berömma maten: soppan var supergod! Pappa sade att där hade varit zucchini och något annat, jag vet inte riktigt. Det var en mixad grönsakssoppa, med de där små bollarna som jag berättade om. Jag och Kim åt upp hela skålen med dem som var i vår ända av bordet :)

2 kommentarer:

  1. Och ännu en ny läsare. Fast egentligen så är jag ju ganska gammal. Eller så inte :)
    Kul att maten smakade och förväntningarna (0) kunde överträffas. Nästa gång får vi kanske smaka på cup cakes med små bollar upphittade i skogen ?

    SvaraRadera