Sidor

fredag 21 oktober 2011

Shopping i London

Ska så småningom fota alla saker från London, men tidigast i morgon. Nu är det så mörkt att det blir dåligt hur jag än gör. Ni kan i alla fall få veta, och om jag lyckas förklara bra och ni har bra fantasi kanske ni kan föreställa er...
Första dagen så var vi som sagt i centrum av London och på Camden. Från en turistbutik köpte jag en typ mörkljusröd huppare var det står London England och sen är där Storbritanniens flagga. Helt nice, och varm och skön så här när det blir vinter. När vi skulle äta hittade vi en Conversebutik på Carnaby street. Sjukt bra! Där fanns liksom alla modeller och färger av alla tusen miljarder Converseskor som finns. Hade verkligen ingen aning om att det fanns så många. Då köpte jag inget, men såg skorna som senare blev mina. Kärlek vid första ögonkastet, alltså!
Från Hamleys köpte jag ett par hörlurar, de läste ni redan om eller hur?
På Camden skulle jag ha kunnat köpa en miljard saker. Jag köpte faktiskt bara en! Ni vet när man spelat super mario, så får man ju livsvampar. Gröna med vita prickar. Så kommer det en såndänt fint drriii-ljud och det står "1up" och så har man ett till liv. En grön t-skjorta med en sån svamp på, och under den står det 1up. Supergullig :) det fanns tusentals av den här typens tskjortor & hupparen, och fakeversioner av "riktiga" märken som alltid var ändrade lite. Antagligen toppenkvalitet, men de var inte dyra. Min kostade fyra pund, lite under fem euro.
Nästa dag var shoppingdagen. Vi for till världen största köpcentrum, typ 40 minuter med bil från där var vi bodde. Nice butiker som inte finns i Finland och över huvud taget lite annorlunda kläder. Dit for mycket pengar... Jag köpte en rosaochvitrandig skjorta med halvlånga ärmar, ett par farkkun som genast blev mina favoriter, en cherrycoke, haha, lite godis och inte så mycket mera! Ojdå, jag trodde det var massor mer... Antagligen glömde jag hälften. Minst. Ajjo, muffinsformar, sugarpaste, lite annat bakningsgrejs och nagellack. På vägen tillbaka förklarade jag min sjukt sniikkiga plan till mamma, som gick ut på att vi går till Conversebutiken före musikalen och hon betalar hälften av mina skor. Hon gick med på det! Jag lovar, jag har aldrig bivit så förvånad. I alla fall, vi gick och köpte mina höga, svarta, mjuka vinterconverse. Man kan vika ner den så att det vita luddet syns eller bara ha dem uppe som höga, svarta, varma, fina stövlar. Bilder kommer sen när jag fotar :D
Så köpte jag lite spännen, kex och saft i en 99pencebutik. Det blev allt som allt £2.97. Bra butik! Så hade jag inga pengar kvar. Jag köpte ändå ett basecoat till mina naglar på flygfältet, för det behövde jag på riktigt. Nästan. Jag betalade fem pund som jag fick som presentkor när jag köpte nagellack tidigare. Det kostade 9.50. Så köpte jag också en tidning. Den var helt bra, men pojkarna på keikkanatten mördade den lite. Där fanns en bild av Justin Bieber.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar