Sidor

fredag 19 mars 2010

Kamintält



I natt ska jag inte sova i min egen mysiga säng. Jag ska sova i en stekhet sovsäck på ett hårt liggunderlag i ett kamintält någonstans i Noux skogar. Jag har redan gjort det två gånger, förra gången var också Pappa Päron med. Den här gången blir det premiär för Calzzi och Pappa Pärons andra gång. Hela evenemanget ordnas av Naturklubben, som både jag och Calzzi är med i. Pappa Päron ställde så klart upp på att "vakta" oss och alla andra barn, precis som förra året. Det går ut på att vakta kanminen mellan 2 och 6, när ingen annan ändå är vaken, och så plåstra om alla små barn som har skurit sej i fingret och hjälpa folk att grilla korv. Hoppas, hoppas, hoppas att jag inte får någon hemsk kaminvakt, så där mellan 2 och 3. men jag är nästan äldst av barnen där, så chansen är inte så stor att jag får den mellan 9 och 10 eller 7 och 8 på morgonen... Bilderna är från förra året, där Pappa Päron försöker äta upp en gran och jag och några andra står framför vedförrådet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar