Sidor

måndag 8 mars 2010

Danmark-resan

Orsaken till att jag nu plötsligt har börjat blogga igen var att jag just fick ett textmeddelade av Pappa Päron. Det så ut så här: Blogga eller städa ditt rum. Inspekterar om en timme! Och jag ville ju INTE städa rummet...

Vi var alltså till Danmark (Vi= Jag, Pappa Päron & Calzzi) i slutet av sportlovet. På tisdag kväll frågade Pappa Päron om jag ville fara till Danmark, och jag sade jo. Jag trodde att han menade någongång vi påsken, ungefär. Men när jag kom till vardagsrummet hade han nästan boket det, när han var klar slog han fast laptopens lock och sade att planet går på torsdag klockan 17.45. Så visste jag det. Men det gjorde inte Calzzi, för hon var på sin kompis lande. Hon fick veta det först dagen efter, ungefär 28 timmar före avfärd.

Första dagen gick vi kanske 34 gånger upp och ner längs strøget, gick på sådär 1000 cafeer och gick till Rosenborgs slott och spanade in kronjuvelerna. De var ganska fina, och hade rubiner på sej som var ungefär lika stora (nåja, kanske lite mindre) som Fjunis knytnäve. På kvällen gick vi på Avatar, 3D förstås. Det enda lilla problemet var att textningen var på danska. Men de pratade engelska, och danska är inte så svårt som man skulle kunna tro att det är att läsa.

Oj då, måste göra ett nytt inlägg för resten av resan, annars kommer INGEN att orka läsa hela (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar