Sidor

söndag 21 mars 2010

Italiensk spenat II

Om nu någon i hela världen lyckas se vad det står på bilden, så är det bra. För dem som inte ser, står där att den är från Italien.
Någon kanske undrar varför rubriken var "italiensk spenat" i förra inlägget. Hela menyn var egentligen en stor åsnebrygga till det jag ville berätta. Nåja, i alla fall så var spenaten från Italien. Italien är precis vart vi ska fara till i maj. Jippii! Okej, så har jag sagt det. Vad sen? Jo, där ska vi äta massor av parmaskinka och pizza och pasta och allt möjligt. Så ska vi bo på en bondgård typ två nätter. Så ska vi såklart simma i alla iskalla sjöar och allt möjligt. Vi flyger alltså först till München och åker bil över Alperna till norra Italien. Jag läste just i skolan att Alperna går över Schweiz, Österriken, Italien och så lite Frankriken. vi åker högst antaligen genom Österrike.

Jag tror inte att jag klarade av att stava Schweiz ordentligt, men man vet ju aldrig. Kanske det omöjliga hände och jag lyckades stava rätt på första försöket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar