Sidor

fredag 17 juni 2011

Jordgubbar

I dag testar jag ett nytt recept, lite som jordgubbspajen [en till länk) (ännu en länk)  men i portionsformar och med vispgrädde. Hoppas att det blir gott! Men egentligen var det inte det jag skulle blogga om, utan själva jordgubbarna. Jag gick till butiken, och utanför den säljer de jordgubbar. Jag gick dit och tittade på dem, och såg att de svenska och spanska kostade nästan lika mycket. Jag tog ju då såklart de svenska, de brukar vara godare än spanska och har rest lite kortare väg. Inte lika kort som finska, såklart, men de såg inte alls goda och fina ut och var dubbelt så dyra. När jag kom hem så öppnade jag påsen, och det doftade bara supergott. De spanska som man har ätit hela våren har smakat helt okej, sett fina ut men inte doftat något alls. De svenska doftade så gott och mycket jordgubbe det bara är möjligt, och man fick känslan av att först nu är det sommar på riktitgt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar