Sidor

tisdag 7 juni 2011

Recept i vår familj

Vår receptsamling är intressant. Där finns utprintade lappar, handskrivna lappar, utklippta lappar ur tidningar, kokböcker... Allt ligger snällt på en hylla i ett rum. I en enda röra, så klart. I bland försöker någon ordna upp det (haha jag försökte senast i dag...), men den brukar sluta efter att ha försökt en liten stund. Det finns en bok med Ior på (ni vet åsnan från Nalle Puh) var allt egentligen borde limmas in. Jo, där finns massor av inlimmade bra recept, men tyvärr finns också alla lösa lappar där inne i den, så alltid när man ska leta efter ett recept faller det ut några hundra lappar :) Det var det här jag försökte fixa i dag, men limmet var torkat...
Och inget blir ju enklare av att vi också har massor av recept sparade på datorn. I olika mappar, så klart. Som tur finns den något som heter Spotlight på alla Macar så man kan söka efter saker. Haha, men en gång så döpte jag en kladdkaka med chokofudge på till Klaas när jag skulle spara den. Den finns ännu kvar, och jag har använt receptet många gånger, men man kan inte riktigt söka efter den(om man nu skulle tappa bort den, det händer ibland :) när den har så konstigt namn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar