Sidor

torsdag 30 juni 2011

Fantomen

Jag förstår mej inte riktigt på min syster Calzzi. Just nu är jag på mommos och moffas lande, var de råkar ha en dator och en mokkula, så jag kan blogga, och här har Calzzi, Fiisu, mamma och Fjuni varit ett par dagar medan jag och Pappa Päron och Ågge har varit på vårt eget lande och varit ute  med båten, simmat, ätit chokokex och salta nötter och sett på en gammal VHS-film.
I varje fall så finns det typ 50 gamla fantomentidningar här, vår morbrors gamla, som Calzzi bara läser och läser och läser. Jo, jag har också läst dem, men Fantomen är inte   bra att man kan läsa samma tidning sådär en miljard gånger. Det blir nästan så att när man har läst ungefär 100 äventyr (jo hon prenumerar) så börjar man liksom fatta hur de är uppbyggda och hur de kommer att sluta. De är inte mera lika spännande, helt enkelt, eftersom man nästan vet hur det ska sluta. Så därför förstår jag inte hur man vill läsa samma tidning om och om igen, det är ju spänningen som gör hela serien läsvärd eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar