Sidor

måndag 20 juni 2011

Midsommar

Det känns konstigt att skriva midsommar. Åtminstone jag "säger" allt som jag skriver inne i mitt huvud, och man uttalar det helt enkelt inte midsommar där var jag bor. Man säger ungefär missommaaa, eller något sånt :). Oberoende av min konstiga dialekt (som nog inte är så konstig) så ska vi fira midsommar med samma gäng som vanligt, och med nästan samma efterrätt som förra året. Det blir jordgubbsbakelserna, eller vad man nu ska kalla dem, som jag skrev om i ett tidigare inlägg, som blev väldigt lyckade. (Jo, receptet kommer snart...) Jag har också lovat att baka bröd (inga problem, surdegen får ta hand om uppdraget!) och att grava lax. Jag vet, det är inte svårt, men Pappa Päron får nog ändå lov att stå och titta på för att inget ska gå fel...
Midsommaren bruka vara dagen då alla, exakt alla, går och simmar i havet om man nu inte har gjort det före det. Jag har redan simmat, och det var varmt och skönt, så det är inget att oroa sej för. Min kompis, som har lande nära var vi firar midsommar, sade att det är varmt i vattnet också där. Ingen överraskning, men då när vi simmade i havet var vi ju trots allt på ett helt annat ställe... Hur kallt det än är klarar man väl av det med bastun varm. Men jag brukar ju inte ha några problem med att simma i kallt vatten, bara man bestämmer sej för att göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar