Sidor

torsdag 2 juni 2011

Jordgubbstårta

Jag gillar inte jordgubbstårtor. Såna som har massor av grädde och har stått i kylskåpet i jag vet inte hur länge så att de har blivit helt uppblötta och mosiga. Visst, det finns undantag, den på Farmors café på Högsåra är riktigt god, men de flesta är äckliga. Därför blev jag inte så hemskt glad när Mamma Morot hade lovat att jag skulle laga en jordgubbstårta till vårfesten på fredagen. Jag hittade så klart på ett sätt att göra det massor godare, och det blev att göra en jordgubbspaj i stället. En av mina absoluta favoriter, sommarpajen, som jag hittade i en gammal Allt om mat från typ 1997 på lande. En stenålderskaka, men en av de godaste jag någonsin har ätit. Receptet finns här i bloggen, det är inte precis första gången jag bloggar om den, den var exempel efterrätt förra midsommaren. Alla älskar den, men den har sina nackdelar. Man måste göra klart den precis före man äter den, annars blir den uppblött och äcklig. Men jag lovar, den är värd det! Testa den och du vill aldrig ha något annat!
Sommarpaj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar