Sidor

söndag 19 januari 2014

Vårrullar


Min period av mystisk asiatisk mat fortsätter, i dag var det kyckling med kokosmjölk, chili och lite andra grejer som gällde (tack pappa!). Det var ändå inte det jag skulle tala om utan vårrullarna vi åt före det. I Vii Voan, den asiatiska matbutiken på Tavastvägen där jag är lite för ofta, säljer de vårrullar. Sextio stycken minivårrullar från frysdisken för tre euro. Innehållsföteckningen behöver vi inte gå in närmare på, men de är i alla fall vegetariska. Jag vet inte hur det är med er, men jag kan ibland helt plötsligt bli sjukt sugen på vårrullar, så sugen att inget annat duger. Då är det helt praktiskt att ha en låda i frysen att snabbt fritera om det skulle råka sig så. Hälsosamt är det knappast, men inget slår en brännande het vårrulle med chilisås en kall vinterdag som den här.
Så klart brände jag mig också när jag friterade. Min tumme har nu en liten, röd blåsa som svider när det blir varmt. Det var värt det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar