Sidor

torsdag 16 januari 2014

London


London var lika trevligt som förut, om inte ännu lite bättre. Vi var där lite längre, jag var inte lika pank som jag brukar vara (jag har säkert till och med över 30€ kvar, tro det eller ej), solen sken, det var nästan varmt och det var bara allmänt roligt. 

Jag fick efter några om och men, en väldigt mysig skobutik och många pengar mina skor. En lite annan färg en den jag från början tittade på. Behöver jag säga att jag älskar dem? Jag hade på mig dem varenda minut vi var ute, och inte minsta lilla skavsår. Bekvämaste skorna i världen, och inte kan man ju klaga på utseendet heller. 

Calo och bebisen...

…och jag och bebisen. Vi bodde hos hans mamma och jag har aldrig sett en så liten så glad typ.

För att göra något annat än shoppa klättrade vi upp på Greenwich-kullen. Jag besökte min första sevärdhet någonsin i London, och utsikten var otrolig.

Min fot var lite stor...


Som sagt hörde utsikten till de bättre.

Ser någon bebisen? Så här såg det ut efter två dagar och ganska många shoppingturer. Dagen efter for vi till typ världens största köpcentrum (okej det största jag har varit i), så det blev ännu en hel del till.

Den ultimata instagram-bilden för uppmärksamhetssökande tonåringar som vill ha bekräftelse av omvärlden. Jag lovar att det här är första gången jag publicerar den. Jag bara kunde inte lämna chansen outnyttjad när jag hade den.

Obligatorisk England-bild på våra fish and chips. Det var gott.

Den här bilden ska jag sälja för miljarder om jag blir känd. En ananas och en smutsig postlåda, bästa bilden någonsin eller hur? Dessutom är den lite konstnärligt halvsuddig. Ananasen var för övrigt den näst bästa ananasen i mitt liv.

Jag hittade en minion och en londonbuss på samma gång.

Vi såg We Will Rock You, rekommenderas verkligen. Musikalerna i London har varit verkligen bra, den här gillade jag mest av alla vi har sett. 

En mycket överraskande grej som hände när vi åkte upp på en kulle och såg hela London i morgonsolen. Det var mäktigt, jag skulle ha velat ha en bättre kamera (som jag i och för sig inte skulle ha kunnat använda). Det blev som det blev genom bilens framruta, det var väldigt vackert på riktigt.

Det såg ut som det äckligaste någonsin, det var lite godare. 

Det såg ut som det godaste någonsin, det var ännu godare. Så gott att jag glömde att fota innan jag började äta. Jag kom på det när jag var halvvägs. Den här trerätterslunchen åt vi på Books for Cooks i Notting Hill, bästa bokhandeln/restaurangen jag har varit på. Sjukt bra lunch om någon av er någon gång skulle råka vara i London på en vardag, inte ha något speciellt att göra och bestämma er för att åka till Notting Hill. Det är också ett ganska trevligt område på köpet.

…och så en obligatorisk bild med en telefonkiosk. Det finns wifi i dem, om ni inte visste. Men man måste betala. 

Jag vill tillbaka och det vill jag snart. Först ska jag bli rik igen, och organisera min garderob så att alla kläder ryms in i den. Fjärde gången jag åker till London kanske jag också lyckas med att gå på afternoon tea. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar