Sidor

lördag 18 januari 2014

Hipsterlördag

Jag aldrig känt mig lika hipster som i dag, och jag går nuförtiden omkring med hipserglasögon och -skor varenda dag. Dagens utflykt började med ett besök i en mystisk butik kallad Garageland på Fredriksgatan. Jag skulle aldrig ha vågat gå in ensam, de är Finlands enda återförsäljare av Solovairs och på grund av att det såg farligt ut för en liten femtorig flicka köpte jag mina skor i London. Pappa skulle nu plöstligt också ha Solovairs, så vi for dit med honom. Pappa köpte också ett par Solovairs, jag lyckades övertyga honom om deras förträfflighet, något har jag lyckats med! Det var en fin butik, jag blev bland annat förälskad i en rödprickig femtiotalsklänning. Lite research visar att sådana klänningar kostar en hel del, men någon gång  ska jag ännu ha en sådan. Vem kan motså en klänning som den här?
Utflykten fortsatte genom en saluhall, en asiatisk butik och några köttbutiker. Hipsters kan ju inte köpa mat i en vanlig mainstream citymarket. Jag åt den godaste hamburgaren i mitt liv på Teurastamon portti, jag kommer aldrig mer att njuta av en hamburgare från McDonalds. 
Resten av lördagen tänkte jag försöka göra en modersmålspresentation, lite kemi och mycket matematik för alla lektioner jag missade. Det kommer att sluta framför Breaking bad i soffan. Som tur har jag hela söndagen på mig för tråkigheter. Som tur har jag också kvar en lång natt. Förra natten sov jag tolv timmar helt utan problem, kanske det behövs några långa nätter till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar