Sidor

onsdag 29 januari 2014

Nästan produktivt

I dag slutade jag ett, och utnyttjade den tomma lektionen där blev till att redigera en film vi gjorde i tyskan. Jag hatar grupparbeten när ens grupp inte gör något. Jag och Ninni ägnade nu nästan två timmar av vår fritid åt att göra något som hur bra som helst hade gått på lektionstid om någon skulle ha gjort något. Vad som än händer nästa år antar jag att jag kanske har lite mera motiverade människor omkring mig, eller jag hoppas verkligen på det.
Jag talade med ungefär tusen lärare om mer och mindre viktiga grejer, och fick efter ett litet gräl vår skolas ena plats i Ungdomsparlamentet. Journalistplatsen, men det är helt okej. Hela elevkårsstyrelsen satt i biblioteket och grälade tills resten av dem på något underligt sätt gav med sig och lät mig och Andreas fara. Jag undrar hur det gick till, vår elevkårsstyrelse brukar inte fungera så.
Nu ska jag springa iväg till konstis och rita och måla och jag vet inte vad, efter det kanske både utbilda yngre fbk-ungdomar och gå på mina egna övningar. Hemma var jag 45 minuter idag, så länge tog det att skriva min finskauppsats, men jag klagar inte, det mesta jag gör är roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar