Sidor

måndag 13 januari 2014

Solovair

Efter att ha glömt bort min blogg i eviga tider tänkte jag göra ett försök att blogga någorlunda aktivt igen. Därför har jag faktiskt skrivit ett tidsinställt inlägg för tiden när jag kommer att vara i London.
Förhoppningsvis har jag när det här inägget publicerats köpt mina nya älsklingar, skorna jag har drömt om mer eller mindre ett år. Då var det visserligen Dr Martens jag ville ha, men efter en rad lyckliga händelser upptäckte jag att det finns något sådant som Solovair.

Som alla som ens har öppnat en dator och researchat Dr Martens fem minuter vet tillverkas de nu någonstans i Asien, kvaliteten på skorna har rasat och allt är bara dåligt, ungefär. Men det finns en lösning på problemet! Före tillverkningen flyttades till Kina tillverkades de, under licens, av företaget som nu gör Solovair. Det finns alltså en räddning, jag får mina skor som i praktiken är exakt samma bara att den bättre versionen. Dessutom är jag så hipster att det bästa som finns är att ha något lite annorlunda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar