Sidor

måndag 24 juni 2013

Tortillafunderingar


Jag sitter hemma framför min dator, utanför fönstret regnar det nästan, och funderar på var jag skulle hitta en tortillapress. Lättare sagt än gjort i det här landet som är märkligt efterblivet när det gäller konstig mat. Så har jag några funderingar till som gäller olika sorters chili, majsmjöl och annat man använder i mexikansk mat. I morgon får det väl bli en utflykt till vår huvudstad, och alla de mystiska butiker som finns längs Tavastvägen. Som egentligen är asiatiska, men kanske man kan hitta lite majsmjöl där också.
Snart borde också en praoplats fixas, bageri eller restaurang är det som gäller. Frågan är sedan om det ska bli Kakkugalleria, Crustums bageri, Ekberg, Cholo eller någonting annat. Helst något ställe jag inte måste använda mina finskakunskaper på när jag frågar om jag får komma dit på prao, men det antar jag att är önsketänkande. Jag får bara intala mig själv att jag nog klarar av det, för jag vill inte sluta på prao på Fazer med att posta brev eller något annat tråkigt.

1 kommentar:

  1. Hur skulle det vara med Kakkukejsari här i vårt centrum??

    SvaraRadera