Sidor

måndag 17 juni 2013

Regnvädersdagar

Det har regnat i en vecka, och tydligen har jag klarat mig igenom den också. Vad har jag gjort? Städat, pysslat, bakat, lagat mat, läst, hjälpt systrar och hundar, någon gång faktiskt träffat en och annan människa. Varit i Kimito, och legat där i en hängmatta med min bok i stället för hemma i soffan. Mamma har försökt få mig att gå till kyrkan, utan framgång. Jag har väntat på mina paket, och väntar ännu på det sista. 
Jag fick mina tacos på Cholo en regnig eftermiddag.


Jag bakade en jordgubbstårta, köpte skor och fick en migränattack. Allt på samma kväll. Ungefär händelserikaste dagen den här sommaren, men det är helt okej. Jag har vant mig vid det. Nästan. Kanske.

Jag pysslade ihop mina foton, det tog bara några månader från det att jag bestämde mig för att göra det tills det blev klart. Uppe på väggen är den inte ännu, men allt har sin tid.
Snart ska jag väl väcka min vän Ninni som äntligen är hemma, och hoppa ditåt. I nästan-regnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar