Sidor

söndag 9 juni 2013

Harrypotternörden


Efter att ha haft en ram lutad mot min vägg någon månad och min karta i en hylla sedan julen bestämde jag mig för att göra något åt dem. Nu kan man äntligen se Marodörkartan jag fick av mina systrar. Jag har en känsla av att de inte stal den och gav den som tröst åt stackars mig som inte fick följa med till Hogsmeade, men ändå är den en av de bästa presenterna jag någonsin har fått. Vilket jag har en känsla av att jag har berättat förut.
Den fick mitt rum lite mindre vitt och tråkigt, och mera saker på väggarna ska det bli. Jag beställde för en liten stund sedan foton som ska upp i en annan ram. Den ramen har råkat gå sönder, jag vet inte hur eftersom den bara har stått lutad mot min vägg, men sönder är den i alla fall. Det är ett senare problem som Ikea får lösa bara mina foton har kommit.
Nu sitter jag glad och nöjd och funderar på vad jag ska göra i morgon. Jag blir som sagt galen av att inte göra något alls... Min syster hjälpe till med det, efter mitt smått euforiska guacamoleinlägg som jag tvivlar starkt på att hon läste berättade hon att hon tyckte att Cholo var en bra idé för i morgon. Ni kan gissa hur stor min lycka var. Den mexikanska streetfoodrestaurangen tog sig in i mitt restauranghjärta för några månader sedan och gjorde det ordentligt. Lite Kakkugalleria kanske det också blir med min sockerälskande syster, och högst antagligen kommer jag åter igen hem lite fattigare och med några nya kläder. Egentligen vill jag inte, men tyvärr brukar det gå så när man fördriver tiden i det här landets huvudstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar