Sidor

måndag 10 juni 2013

Måndagskakor


Systern instagrammar koncentrerat.


Där ser ni den. Med onaturligt utseende men en av de bästa smakerna någonsin. Mango-limekakan som förändrade mitt liv.


Illamåendet efter stunden på Kakkugalleria för många timmar sedan har gått över, men fortfarande är kaka något av det sista jag vill ha. Det var värt det.
Dagen började med att jag sov helt för länge, och hoppade sedan på ett tåg med min syster. Jag hittade chili och mina nya skoälsklingar på Stockmann, och min syster mobbade mig för att jag skuttade omkring och sjöng av glädje efter det. Chili och skor, kan dagen bli bättre, liksom? Den blev sämre när vi märkte att Cholo var stängt. Nytt försök någon annan dag, alltså. Det är inte som att jag har mycket bättre att göra.
Jag hittade mig själv med stigande äckel och ångest på Forums mcDonalds. Det är bara äckligt, punkt. Jag ska aldrig mera äta där. Lite shopping, hattjakter och några euro som blev till pennor på Akademen hann vi med. Jag bestämde mig för att jag ska bli konstnärlig och börja rita annat än på bildkonsttimmarna. Vi får väl se hur det lyckas. Jag gick omkring i Partioaitta och längtade efter läger, och blev kär i ett antal fjällrävensaker. Tyvärr har jag inte riktigt pengarna för att alla de kärlekshistorierna ska få lyckliga slut.
Vi hann också med det underbara men på samma gång fasansfulla Kakkugalleria. Det är underbart, jag har aldrig ätit så goda tårtor och kakor som där. Men efter den femte biten är det inte mera så roligt. Ändå måste man fortsätta tills alla kakor är provade. Nu var vi två så vi klarade nästan av att testa alla, utom en chokladkaka som vi mådde illa av att titta på. Jag kan berätta att deras lime-mangokaka är det bästa som finns på den här jorden, ungefär. Citronmaräng, valnöt-mjölkchoklad, Sofiakaka och jordgubb-vitchoklad är inte heller illa alls. Det var väldigt värt sina 11.90. Till och med kakäcklet jag upplevde efter det var det värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar