Sidor

onsdag 19 juni 2013

Jordgubbar, chokladkaka och presenter


Mina vänner kom hem från alla sina resor, och hämtade fina presenter. Tack för dem, Lina, Ninni, Linda och Hellu! 


De tre senaste dagarna har jag faktiskt gjort saker, säkert mera än på resten av sommarlovet sammanlagt. Ganska skoj har det varit, nackdelen är att nästa vecka kommer jag igen att ha lika tråkigt som jag hade den första veckan.
Jag har sovit i Ninnis källare, gått på ändlösa promenader, ätit mera godis än på den senaste månaden sammanlagt på ett par dagar, ätit jordgubbar, fått skavsår, varit med mina älskade vänner.
Hos Ninni var jag en dag och en natt, bara med avbrott för att äta glass och jordgubbar hos mina småkusiner. Det medan hon tränade. Efter det var det bara att packa ryggsäcken full med choklad och åka dit igen. Ryggsäcken var min egen urgamla, gröna Fjällräven Kånken som jag tog bara för att den hade passande storlek, som sedan fick avundsjuka blickar av både Ninni och Antonia. Den var det sista jag trodde att någon skulle berömma. Tydligen var den ändå något värt att vara avundsjuk på.
Nästa dag var jag bara här hemma och latade mig, men inte ensam.
I dag har jag gått omkring i stan, först till Sandvikens lopptorg, var jag hittade en rock för fem euro. Varför köper jag inte mera saker på loppis? Då skulle jag ju ha mera pengar att köpa skor och andra dyra saker. Lite andra grejer hittade jag, Lina och Antonia också på reorna, och den turen till stan avslutades på Salutorget med jordgubbar. Fem liter nypotatis tvingade min mamma också mig att bära hem. Hon hade fått dem i present och vad var inte bättre än att tvinga sin dotter att ta hem dem. De vägde mycket, kan jag berätta.
På samma gång köpte jag lite extra jordgubbar, och tur var det, min syster hade bakat en kladdkaka. Bästa middagen på länge blev det, med nypotatis, sill, chokladkaka och jordgubbar.
Jag råkade lämna min laddare i Ninnis källare, så strax ska jag väl också på något sätt ta mig dit och hämta den. Annars kanske min telefon dör och aldrig återuppstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar