Sidor

fredag 28 juni 2013

Några dagar

En mycket vacker majstortilla. God var den, men jag behöver en tortillapress.
En dag lagade jag glass, en dag övergav jag min internetkontakt, gick ner i Hellus underbart kalla källare, åt isbitar och tittade på Iron Man. Det var dagen efter att jag hade bränt upp min mun med chili, bränt upp chilin i ugnen, och bränt ut min hjärna av värmen. Den dagen åt jag inte mycket av den starka salsan jag hade lagat till vår mexikanska middag. Någon dag lagade jag annan mat med chili, någon dag låg jag i min säng och läste. Jag har ingen aning om vad jag gjorde vilka dagar. Det är ju sommarlov. 
I dag ska jag packa, och senare åka iväg till Kimito. Hit återvänder jag om tre veckor. Innan det ska jag halvvägs till Åland, till Västerö, i en vecka. Jag ska simma, äta jordgubbar, cykla till sjön som ändå är lite för långt borta från landehuset, laga rabarbersaft och gå och tömma Västanfjärds bibliotek på alla bra böcker de har fått det senaste året. Kanske blogga, kanske inte. Vi får se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar