Sidor

lördag 1 juni 2013

Studenter gånger fyra

Fyra studentfester, tre otroliga kakor, värkande ben tack vare mina klackar, en tjej jag aldrig kommer att se igen och ganska mycket mat. Inte får man heller glömma en vårfest, ett betyg med ett medeltal som är rätt så trevligt och att jag inte har nästan något planerat för sju veckor framåt. Tre foton.
Första var en halvsläkting som talar finska, där var vi inte länge.
Andra var jag ensam på, åt en prinsesstårta som var nästan lika god som min och Lindas, träffade några kompisar jag inte har sett på evigheter (själva studenten såg jag senast i december) och skulle ha kunnat bli där en stund till, men min familj satt i bilen och väntade. Jag och Ninni hade skrivit den vackraste dikten någonsin åt honom, via en chatt. Två av raderna var "du är en kille med klass, du är inte så kass". Vi är nog framtida poeter.
Tredje var min småkusins, han hade en fantastisk kaka. Titta på den.


En sådan ska jag ha. När jag konfirmeras, blir student, till varje jul, nyår och midsommar... Tänk vad fint med en griskaka. 

Sista var en glad familjebekant, som blev ännu gladare av våra fina presenter (som den scout pappa är var flaskorna fast med surrningsrep...) och där var vi läänge. Halva dagen. Där fanns den godaste kakan någonsin. Jag börjar ungefär dregla när jag tänker på den. Där var det också helt skoj, och där fanns det för första gången någon i nästan min ålder. Där lyckades också min väska bli, det blir väl en utfärd till Gäddvik i morgon... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar