Sidor

tisdag 12 november 2013

Skamlöst

Jag är kulturellast i stan och bor i Nya Paviljongen, så känns det i alla fall. Två teatrar och en konsert sedan fredag är väl ett helt okej saldo? Dagens program var Christoffer Strandbergs Skamlöst, och vi skrattade tills vi grät. Ninni råkade nämna att hon skulle dit i matsalen, och jag undrade om jag fick komma med. Det slutade med att vi satt där, hade kommit in gratis utan just några förväntningar alls och såg det roligaste vi har sett på länge. Skamlöst roligt, rekommenderas verkligen! Mera ska jag inte säga med risk för att förstöra allt.
Nu känner jag mig tvingad att skriva något lika euforiskt om Djungelboken, som alltså var fredagens program. Visst var den bra, men i jämförelse ändå inte. En show med massor musik och en fantastisk orm, som blev lite kaotisk men uppfyllde alla förväntningar och lite till. På den hade jag faktiskt förväntningar, tilll skillnad från i dag. 
Annat som har hänt på senaste tiden (timmarna) är ett kaotiskt men roligt elevkårsmöte där vi antagligen skrämde FSS representant till döds, jag tror inte att någon utomstående förstår hur vår elevkårsstyrelse fungerar. Fungerar gör den i alla fall, vi är väldigt aktiva, får saker gjorda och har roligt på samma gång. Jag blev också påmind om att jag ska skriva i Atlantis (FiSScs storläger sommaren 2014) lägerblogg, som massor av människor läser. Jag ska göra det och göra det bra. Nio fantastiska inlägg ska det bli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar