Sidor

söndag 24 november 2013

En sak som gör mig glad

#GrFBKagainstracism! Vi i fbk som har fyllt femton under det senaste året bedömdes som tillräckligt stora för att få riktiga släckningsdräkter. De är varma, sköna, och är det vi har drömt om sedan vi började fbk. Jag har nu för tiden ett vakansnummer jag kommer att hålla för evigt, och utrustning jag faktiskt skulle få åka på alarm med. Det är bara släckningsmannakursen som fattas, men den kommer jag inte att kunna gå på över ett år.
Ninni och Toffe stod sedan och kramade varandra, Ninni i sina nya svarta kläder och Toffe i sina beige. Toffes är antagligen nyare om man räknar när de är tillverkade och köpta, och visst var det lite sorgligt att tvingas lämna bort dem. Tillbaka till poängen, i fbk är alla kompisar, oberoende av färg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar