Sidor

tisdag 19 november 2013

Sill med choklad





Efter några timmars städa lite och läsa lite och göra mycket ingeting hamnade jag i köket och det råkade bli lite sill. Jag och pappa tycker att varm sill är det mest fantastiska som finns, Calo stirrar konstigt på oss varje gång och mamma tycker inte alls att sill hör hemma på en vardagskväll. Det gör jag! Det finns inget bättre, och antagligen inte heller något som höjer ens kolesterolvärde lika mycket. 
Vi råkade dessutom ha en hel del chokladbröd från chokladfestivalen på lördag i vårt kylskåp. Brödet är otroligt gott, man får det från ett bageri på Georgsgatan (http://www.patisserietm.fi/). Dit måste jag verkligen gå någon dag, brödet är som sagt väldigt bra. Hela chokladmässan var en ganska rolig upplevelse, det fanns så mycket choklad att äta och köpa där att jag nästan exploderade. Kombinerat med en dag på Fazer dagen före blev resultatet att mitt rum och mina rockfickor ännu är fulla med choklad. Choklad som varje dag måste försvaras med tänder och klor mot Ågren när ingen kan lära sig att dörren till mitt rum ska vara stängd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar