Sidor

måndag 20 maj 2013

Sommar snart

Det är mindre än två veckor skola kvar. Det är tolv dagar kvar. Elva av dem är skoldagar. Hur fungerar det? Dessutom borde mina nästa två veckor explodera och inte alls gå ihop på gund av allt program. Sista veckorna borde man inte göra något, i alla fall har man inget att göra för alla lärare tycker det är onödigt. Ändå måste vi vara i skolan varje dag, fullt långa dagar, plus lite extra. Det skulle vara helt okej om vi skulle göra något. När vi ändå bara ser på film, äter godis och inte kan sitta stilla för att solen skiner utanför fönstret är det bara meningslöst. Vill någon ge mig sommarlov de här två sista veckorna?
I dag har jag annars köpt sexton kilo morötter. Det är väldigt mycket. Ungefär halva butiksvagnen full. På torsdag tänker min scoutkår sälja soppan, och snäll som jag är lovade jag att laga den tillsammans med några till... Min snällhet är kanske smått onödig, det här betyder bara att jag har tusen extra saker att göra.
Nåjo, men snart är det sommar. Då tänker jag göra precis ingenting i några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar