Sidor

onsdag 29 maj 2013

En mosad liten flicka

Jag har gjort saker så gott som varenda minut den här veckan, men det är också länge sedan jag har haft så här många så gott som perfekta dagar i rad.
På måndagen bakade jag prinsesstårta med Linda. På tisdagen fick miljarder tack av alla som åt den, två lärare som satt och skrattade åt oss när vi sjöng med i Marry me och ropade varje gång vi såg den ena av dem i videon, och en tweet. 

På tisdagen köpte jag skor. Jag hjälpte också Vive att printa, kopiera och vika över hundra av scoutkårens tidningar. Kanske inte det roligaste, men det var roligt att se henne och roligt att kårens tidningar igen börjar komma ut. Det betyder alltså att det existerar något mera än vår halvdåliga blogg nu, underbart! 
I dag var det Åbo som gällde, med vår klass som nog också är min favoritklass. Bussresorna som allt som allt tog fyra timmar störde mig inte alls. Det som däremot störde lite var en finskspråkig guide, men inte heller det var så farligt. 
Sedan klockan sex har jag varit på FBK och sumobrottats, ätit godis och korv och bara varit helt för mos för att orka stiga upp från gräsmattan. Sumobrottningsdräkterna var riktigt sköna madrasser om man var på det humöret, vilket alla var efter att ha brottats några gånger... Det var sjukt roligt tills allas (inte bara mina) muskler helt enkelt gav upp med att orka och man bara föll okontrollerat och inte längre kom upp. Erica borde ha några vackra bilder någonstans, om hon vågar skicka dem åt mig lovar jag att blogga med dem! En lite annorlunda avslutning eftersom den inte innehöll massor med vatten, det skulle ha varit helt skönt efter att ha varit instängd i den där sumobrottningsdräkten en stund. Våra avslutningar brukar bara gå ut på att alla ska bli våta. Nu gick den bara ut på att alla skulle bli mosade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar