Sidor

söndag 26 maj 2013

Share a coke



Gissa vem som inte kommer att vara sur över att behöva gå till skolan nästa dag om en vecka? Lite ledsen över att nästan alla mina vänner far i väg till ännu varmare platser, men väldigt glad över att inte mera tvingas sitta i skolan och se på filmer. 
Jag kom just hem från lande, där jag hann vara i ungefär tjugo timmar. Inte ens det eftersom pappa försökte lära mig köra båt en del av den tiden. Så städade jag också båten väldigt länge. Jag har en liten känsla av att jag aldrig kommer att bli en särskilt duktig kapten, för det första går det helt för snabbt för att det ska kännas som om jag har någon kontroll och för det andra ser jag bara inget. I dag när solen inte sken så såg jag vad som fanns framför mig typ tio meter framåt. Försök nu sedan hitta viken du ska in i. För det andra kommer jag aldrig att klara av att på riktigt läsa ett sjökort och kunna orientera mig efter det, det är bara inte lika lätt som en vanlig karta över en skog.
Min säng i vår sommarstuga är skönare än min hemmasäng. Jag skulle ha kunnat bli där och bo resten av den här veckan. Att börja veckoslutet med att vakna i Hellus källare, fortsätta det på Stafettkarnevalen med otroligt mycket ljud hela dagen, sedan träffa mystiska människor på en tretimmars bussfärd till Kimito och sedan bara göra ingenting resten av det var helt okej. Jag hann inte bli galen på något av det eftersom inget av det varade så länge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar