Sidor

onsdag 22 maj 2013

Morötter



Sexton kilo morötter har vi skalat, hackat, kokat och mixat, tillsammans med fyra av mina kära kårmedlemmar. Samma sak med väldigt många lökar och vitlökat. Vi har rivit ingefära och pressat lime, stekt lök i otroligt mycket smör, smutsat ner ett kök totalt, skalat morötter på golvet, använt ungefär alla skålar och kastruller vi hittade och alla fem har lagat soppa tre timmar i sträck. Resultatet? Tjugofem liter morotssoppa. Som någon annan i morgon ska lyckas sälja, för aldrig i livet att vi gör det efter att ha ansträngt oss tre timmar med att laga den. Fem personer i tre timmar och sexton kilo morötter är väldigt mycket.
En ny erfarenhet har jag, och det var helt skoj. Jag fick bråttom därifrån, för att någon råkade skippa fbkövningarna och lämna sin uppgift åt mig, men fick skjuts genom ösregnet så allt var bra. Det  dåliga var att jag måste lämna min mat som snart skulle komma. Sorgligt, sorgligt, men sedan fick jag smutsa ner hela brandstationens gård med skum och fick både bullar och kaka så allt blev bra igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar