Sidor

måndag 13 maj 2013

Prickar

I dag var jag i stan med min vän Helena. Hon shoppade som om världen skulle gå under i morgon. I och för sig gör hon alltid det, men ändå. Jag gjorde något väldigt överraskande. Jag köpte en kjol. Jag, som brukar hata att gå i alla kjolar och klänningar som existerar, köpte en kjol. Vad håller på att hända med mig? Kommer jag att förvandlas till den sockersötaste lilla flickan som existerar? Eller köpte jag något som aldrig kommer att komma ut från hyllan längst bak i min garderob?
Riktigt så gullig blev jag ändå inte med en gång. Jag gick efter vår keramiska kniv som hade varit och slipas, och Hellu suckade en stund över mig och mina knivar.
I morgon tänkte jag åka iväg och kolla på seglarskor, för att bli en helt fulländad finlandssvensk måste jag väl äga ett par Docksides. Om jag inte blir för feg och skippar dem med rädsla för att bli en helt för typisk granibo. Jag är lite rädd för det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar