Sidor

torsdag 16 maj 2013

Orange

Just åt jag en korv. Den var röd, för det var en chorizo som blir röd av all paprika den innhåller. I alla fall så var jag så klumpig att när jag skulle spetsa en bit på min gaffel så föll den ner på mig. Den lyckades få hela mig helt orange. Min skorta, min hand, och mina ben. Jag hade shorts på. Det såg ut som ett misslyckat brun utan sol-experiment när jag hade lite orange fläckar här och var på mina ben.
Om någon undrar varför jag inte tog ett foto var det för att det var helt tillräckligt pinsamt redan som det var och jag snabbt trollade bort alla bevis. Jag förstår inte, jag har aldrig varit personen som klottar och sottar och kladdar ner allt som finns runt omkring mig. Nu plötsligt, de senaste veckorna, har jag gjort det mera än när jag var typ tre år gammal. Jag känner mig som den treåring jag väl innerst inne är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar