Sidor

fredag 12 augusti 2011

Sverigeresan

Jag vet inte vad som har hänt. Jag har plötsligt superhypermegablogginspiration. Eller så har jag bara tråkigt, jag vet faktiskt inte. I alla fall, bäst att göra saker medan man ännu har lust. Jag tittade lite och såg att jag inte har bloggat om sverigeresan, som vi var på i juli. Bättre sent än aldrig! 

Vi var i Astrid Lindgrens värld, det var ganska roligt, men det var nog ännu 1000 gånger roligare för Fiisu. Inte för att jag och Calzzi hade tråkigt! Massor av skådespel, här Ronja Rövardotter var borgen på riktigt sprack! Så fanns där också platserna från alla böcker, där uppe den lilla lilla staden var Pippi bodde. 

Vid vandrarhemmet/campingen var vi bodde fanns det en superfin strand, men det blåste otroligt mycket där. Inte för att det hindrade oss från att simma :)

Till Tylösand måste man ju också när man var i närheten :) En helt otroligt fin sandstrand! 

Fjuni lärde sej att spela minigolf :)

Och på vägen hem blev hon lite trött, så hon måste vila sej lite på helikopterlandningsplatsen på båten.
Som alltid när man är i Sverige åt vi massor Ahlgrens bilar och drack Festis hela tiden. Vi var i Båstad och Laholm, simmade miljarder gånger, gick upp på en sanddyn, var på Gullbrannagården (var vi bodde) och åt glass, for till Glasriket och köpte glas, till en outlet och köpte andra saker. En jättebra resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar