Sidor

tisdag 23 augusti 2011

Ren scouthalsduk!

I dag började scouterna men kårmönstring. Min scouthalsduk var SÅ smutsig efter lägret att jag VERKLIGEN inte vågade ha den på mej så här tillbaka i civilisationen. Den fick åka genom tvättmaskinen i stället, för första gången någonsin! Det kanske säger en del om hur smutsig den var, det var fem år sen jag fick den... Nu är den i alla fall ren, alla chokofläckar från sommarlägret gick bort (jag hade sovit på en chokoplatta), textilfärgen från min första vargungeförläggning är ännu kvar, samma sak med lite blåbär från den här sommaren. Nåja, det blir fina minnen... Kanske jag ännu kommer ihåg allt det här om 50 år när jag tittar på min gamla halsduk. Nu är den typ renare än den någonsin har varit, bild kommer kanske nångång. Jag vågar inte sätta before- och afterbilder, för det första vet jag inte om det finns någon bild av den när den var smutsig och för det andra skulle jag inte våga sätta den på bloggen fast den skulle finnas. Nejnej, en after-bild efter att jag har fixat den kanske kommer i morgon. Den är nämligen ännu våt efter tvätten :)
Nästa vecka börjar scouterna då på allvar, men förstahjälp. Inte min favorit, men efter fbklägret är jag ju expert! Så ska vi också göra allt möjligt annat roligt under hösten, till exempel klättring, geocaching, matlagning och jakt, vad det nu sen betyder... Ser ut som om det blir ett roligt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar