Sidor

måndag 15 augusti 2011

Sista sommarlovsdagen!

Så var ännu ett sommarlov slut, mitt sjätte "riktiga" sommarlov. Om 16 timmar börjar skolan igen, nu i ett annat hus med andra läraren och några nya kompisar. Så klart måste sista sommarlovsdagen firas. Med cupcakes! Pepparkakscupcakes, supergoda och superenkla att göra. Receptet kommer snart...
I dag har jag varit och shoppat, som mamma skrev i sin blogg var jag och köpte strumpor i fyra timmar. Inte riktigt sant, men nästan. Jag skulle köpa strumpor, och det gjorde jag också, men det blev också en tweetytröja, gröna skosnören och en bikiniövredel. Jag var där med två kompisar och vi hade superroligt när vi provade kläder som vi aldrig i livet skulle ha på oss, särskilt inte första skoldagen. Sommarlovet skulle nog kunna vara lite längre, men då borde alla ens kompisar vara på samma ställe som en själv. Halva sommaren har man själv varit på lande, när man själv har varit i stan har alla andra varit på resa eller på lande så det har egentligen bara varit kanske två veckor när man har kunnat vara med kompisar. Det är just den delen av sommarlovet som behöver bli längre! Men kanske inte skolan förstör det så mycket, det är ju faktiskt bara några timmar per dag. Det betyder massor av timmar att vara med kompisar, blogga och baka cupcakes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar