Sidor

söndag 8 maj 2011

Sås&Kopp&Arne Alligator&Djungeltrumman



I dag ska vi som sagt sjunga på en konsert. Jag, Calzzi och Fiisu sjunger alla i skolans kör, och i dag ska vi då uppträda. Listan på vad allt vi ska ha med oss är tusen miljoner kilometer lång. I varje fall för att vara en lista på vad man ska ha med sej till en konsert. Räcker det liksom inte med huvudet, eller? För det första fick vi stränga order om vad vi skulle ha på oss. Enfärgad t-skjorta i någon glad färg och jeans. Men jag fuskade lite och tog mina avklippta jeans. Jag står längst bak och de går typ till lite under knäna, då det kan väl inte spela så stor roll? Så ska vi också ha med mellanmål och solglasögon och säkert tusen andra saker som står på en lapp på vart kylskåp. Förra året, när vi uppträdde med Sås&Kopp på Svenska teatern, hade jag med mej en Ikeakass full med saker! Och jag for dit med tåg! Nu är vi som tur i jomppasalen i vår skolan, och Mamma Morot skjutsar oss.





Att uppträda med Sås&Kopp är alltid jätteroligt, men jag har aldrig förut uppträtt med Arne Alligator. Nåja, det blir väl antagligen inte tråkigare. Nu ska jag ta och fixa mellanmålet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar