Sidor

måndag 30 maj 2011

Kära väder, jag hatar dej

I dag på morgonen när jag vaknade regnade det. Ingen överraskning, precis. Det verkar som om det alltid regnar på morgonen, men sedan på eftermiddagen blir det fint. På morgonen sätter man alltså på sådana kläder som passar för regn och kallt väder, och så får man gå hem i strålande solsken och 20 grader.
Jag har dessutom glömt min rock på lande. Inte så lyckat... Jag måste alltså gå med bara tröjan och paraply eller mammas jacka när det regnar. Som tur är ska vi till lande på veckoslutet (tror jag, skolan slutar ju och vi får se om vi ska på någon studentfest), och det blir ännu turligare eftersom mina nycklar var i rockfickan. Nu har jag ju klarat mej utan nycklar, Mamma Morot är nästan alltid hemma, men lite jobbigare har det nog blivit...
Om det regnar i morgon blir jag verkligen inte glad. Då far alla sexor på utfärd till en äventyrsbana i Mjölbolsta, ska bli superroligt! De som är höjdrädda tycker inte att det är lika roligt, stackars dem... De missar antagligen massor. Egentligen kan jag ju inte veta det ännu, men om man lyssnar på vad sjuorna säger (som ju var där förra året) så är det verkligen något man inte vill missa!
Det ser ju ut att bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar