Sidor

torsdag 5 maj 2011

Jorden runt på 80 dagar

Det är boken som vår lärare har tvingat oss att läsa. OCH skriva om varje kapitel med fem meningar. Vi fick veta det den veckan vi var på Teneriffa, vilket är typ nästan två månader sen, men gissa om jag har gjort det. Nej. Jag har läst kanske 200 sidor av 256 i dag och i går. Det är väl en helt spännande och bra historia, men på grund av det här kommer jag antagligen att hata den för alltid. Eller något sånt. Men det är väl lite mitt eget fel eftersom jag lämnade det mesta till sista dagen. I dag har jag liksom varit i skolan, gjort ett hissaprov, gått och se på stafettkarnevalsövningar (som jag inte på något sätt är tillräckligt bra på för att vara med och springa), cyklat hem, och sedan har jag läst hela dagen. Och så bloggat så klart. Men nu är boken i varje fall slut, och skönt det. Den ska vara nämligen inne i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar